Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op israel.startpagina.nl

wat hebreeuws leren op internet?

ronaldpeeters
23 Mei, 2007 00:52

shalom chaweriem,

misschien willen jullie wel Hebreeuws leren. Maar misschien ook wel niet. Maar mocht het wel het geval zijn dan heb ik hier wat handige sites met tal van interessante informatie.

www.milingua.com met vooral de free hebrew dictionary. honderden hebreeuwse woordjes met audio op ( media player )

www.learn-hebrew.co.il

www.hebrew-verbs.co.il met honderden werkwoorden in tegenwoordige, verleden en toekomsige tijd. reuze overzichtelijk

www.learn-hebrew-language-software.com met survival frases. Een tiental woordjes en uitdrukkingen dus met audio. Leuk om in je kop te stampen. Of niet leuk om je kop te stampen.

www.zigzagworld.com. Deze is heel leuk. je kunt zelf een getekend open huis inrichten met plaatjes en met je muis kun je dan op ‘stoel’ ( Kise ) drukken en dan sleep je een illustratie van een stoel naar het huis en die plant je dan op de plek waar jij vindt dat die moet staan. Het grappige is dat je ontelbare stoelen in de woning kunt neerzetten. Maar ook kun je een kast of lamp in de tuin of op het dak zetten. Lachen dus eigenlijk

En ook heel aardig als je op google intikt;

you tube hebrew lessons kom je vanzelf op een tou tube pagina waarop mensen een paar minuutjes op een selfmade filmpje Hebreeuwse les geven. Soms wat krakkemikkig, maar toch leuk om te bezoeken.

Ik kan het allemaal van harte aanbevelen. Ik zou dit jaar mijn tweede jaar Hebreeuwse les volgen op de volksuniversiteit van Amsterdam. Het eerste jaar is me reuze goed bevallen. De leraar hanteerde een straf tempo en ik heb aardig wat opgestoken. Voor het tweede jaar was niet voldoende animo. Het eerste jaar begonnen we met twintig man (plusminus) en we eindigden met 6 of 7?

Balen dus. En om toch een beetje bij te leren ben ik gaan zoeken op internet en heb deze dingen gevonden. ik heb al deze pagina's op mijn favorietenlijst staan en elke dag probeer ik weer wat wijzer te worden!

Behatslacha!!! groetjes Ronald Peeters.

Bewerkt 18 Mrt, 2010 21:04
arend
23 Mei, 2007 18:10

Hoi Ronald,

Interresante site's! Ik ga ze zeker vaker bezoeken! Vooral www.learn-hebrew-language-software.com vind ik wel leuk! Ik kom zelf 4-5 keer per jaar in Israel omdat mn vriendin daar woont.

Hartelijk dank!

Arend.

Ken
06 Jun, 2007 20:03

Hallo Ronald,

Hartelijk dank voor de interessante en uitgebreidde informatie. Ik weet niet of je er ervaring mee hebt maar ik ben op zoek naar een goede taalprogramma voor op de computer.

Op internet zie ik bijv. software van “World Talk” en van “Talk More”. Zegt deze software je wat? Of heb je 'n betere tip voor wat betreft software?

Misschien ook iemand anders die 'n tip heeft?

Alvast hardstikke bedankt voor reactie(s).

Groeten,

Ken

ronald peeters
20 Jun, 2007 01:19

Beste Ken,

Daar weet ik helaas niets van. de aan en uit knop, wat surfen met de muis en wat geclic. Daar blijft het bij. Groetjes Ronald Peeters

Z,
07 Aug, 2009 11:14

Zelf ben ik moslim opgevoedt, maar lijkt het mij zeer leerzaam om hebreeuws te leren. Al een aantal jaar verdiep ik me in andere religies waaronder ook het Joodse geloof.

Als iemand weet, waar je hebreeuws kan leren. Mail mij dan.

Gr. Z.

Gail Djaspan
17 Sep, 2009 20:37

ik wil graag hebreeuws leren schrijven en spreken

yvonne
19 Sep, 2009 09:38

Hallo Als je een Ipod hebt kun je gratis lessen downloaden via Itunes, elke 2 weken komt er een nieuwe les bij.

Dit is een goede aanvulling als je al enige kennis hebt, de cursus is vanuit t engels.

Kijk anders even op hebrewpodcasts.com daar kun je zo een les volgen en kijken of die geschikt voor je is.Het zijn dezelfde lessen als op Itunes

Mvg, Yvonne

maria
18 Mrt, 2010 21:04

shalom lieve mensen ik ben maria, en ik hou van israel.

Ik wil heel graag herbreeuws leren,maar heb geen geld op dit moment.

GOD,zegt troost mijn volk,dat is wat ik wil maar dan heb ik basis nodig.

Wie weet ik vertrouw.

groetjes maria